top of page
Пошук
Фото автораАндрій Губинський

Мозковий штурм - синтез ідей для рішення задач бізнесу.

Оновлено: 24 жовт. 2020 р.


Мозковий штурм– це інструмент який використовують для синтезу великої кількості різноманітних варіантів рішення задачі, яка стоїть перед бізнесом, та подальшого відбору ідей, які мають найкращий потенціал.


Чому краще працювати над ідеями в команді?


У повсякденному житті людина - стереотипна. Якщо ви придивитесь до себе, то побачите, що часто повторюєте свою поведінку у різних ситуаціях, обираєте знайомий шлях, купуєте продукти чи бренди з якими вже мали досвід, і так далі. Людина у своїй діяльності схильна опиратися на отриманий та пережитий досвід, систему координат, яку в неї заклали батьки, отриманні знання, норми поведінки в оточенні де вона знаходиться. Це природньо, бо так організму людини простіше та безпечніше. Тому, коли ми маємо за мету знайти нове рішення, більшість несвідомо буде схилятися до знайомого, пережитого, зрозумілого. В такому випадку важко сподіватися на дійсно нові ідеї.


Робота в команді дозволяє зміксувати "стереотипи" різних людей та за рахунок колаборації відшукати більше варіантів рішень, ніж самотужки. Але...


Пастки командних мозкових штурмів.


При роботі в командах треба пам’ятати, що поведінка людей у групі змінюється. Особливо це проявляється у корпоративному середовище, де кожен учасник грає свою роль. Якщо мозковий штурм відбувається без модерації, то дуже часто якість та результати страждають якраз через особливість поведінки людей у групах.


Наведемо 5 пасток, котрі найчастіше зустрічаються:

  • Страх критики та публічної помилки -> замовчування "нестандартних" ідеї;

  • Наявність "лідерів думок" -> передчасна підтримка ідей, базуючись на сприйнятті людини, а не самої ідеї;

  • Екстраверти vs інтроверти -> ненавмисне пригнічення активності інших учасників за рахунок гіпер-активної позиції та ораторським здібностям окремої людини;

  • Подібність групи. До обговорення запрошуються люди за критерієм "комфортності" у спілкуванні, поділу цінностей -> швидке знаходження консенсусу, відсутність "челенджу" ідей;

  • Ієрархічні статуси -> рання публічна підтримка чи критика керівником якоїсь з ідей призводить до корекції напрямку генерації ідей групою.

Як наслідок, група не пропрацьовує усі варіанти та приймає найбільш комфортну, зрозумілу ідею для більшості учасників та підтриману керівництвом.


Керовані мозкові штурми - засіб синтезу крутих ідей!


Для того щоб група досягла бажаного результату, експерти з проведення мозкових штурмів використовують певну методологію та набір технік, що дозволяють кожному розкрити креативний потенціал та водночас ефективно працювати разом.

  • Формування команди. До групи включаються люди які мають різну функціональну експертизу, яка може бути релевантна задачі. Це забезпечує різнобічний погляд на проблему та варіанти рішення.

  • Боротьба зі стереотипами. В фазі генерації ідей використовуються техніки які допомагають народжуватись ідеям. Наприклад: карти мозкового штурму, метод аналогій, метод "від зворотнього", метод 3 ->2 ->1 для спільної роботи над ідеями та інші. Використання цих методів забезпечує відмінну продуктивність та народження дійсно цікавих та нетривіальних варіантів рішень.

  • Екстраверти vs інтроверти для гармонізації процесу обміну ідеями та забезпечення можливості кожному бути почутим, в процесі міксується колективна та індивідуальна робота, та фасілітуються етапи обговорення.

  • Відбір кращих ідей. Щоб забезпечити неупереджений відбір дійсно цікавих та релевантних рішень для подальшої роботи, також застосовують спеціальні підходи. Челендж ідей - "метод 6 капелюхів", відбір - методи мульті-голосування, критеріальний відбір по обмеженням, горизонти реалізації та інші.

Результат для бізнесу.


Успішна сесія мозкового штурму дає компаніям наступне:

  • набір ідей, які вже "завтра" можна застосовувати або тестувати для вирішення цільової задачі;

  • у 99% сесій в процесі народжуються ідеї, які в подальшому лягають в основу розробки нових продуктів, сервісів, оптимізації процесів, моделей монетизації прямо не пов'язаних з початковим завданням;

  • коли команда разом досягає "Успіху" (затвердження переліку ідей) - це мотивує та впливає на взаємодію між людьми у подальших операційних процесах;

  • групова робота над рішенням дозволяє швидше впроваджувати зміни на базі цих ідей в бізнес-процеси, бо у різних підрозділів є розуміння "чому" та відчуття "причетності " до цих змін так як вони приймали участь у процесі пошуку цієї ідеї.


#CraftInnovations надає професійні послуги проведення мозкових штурмів для компаній та підприємців! Будемо раді допомогти вам знайти Вашу ідею "на мільйон"!

Напишіть нам hello@craftinnovations.com.ua



306 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page