Інноваційна стратегія компанії
top of page
Пошук

Стратегія інновацій як навігатор розвитку компанії.

Оновлено: 25 жовт. 2020 р.


Коли мова заходить про стратегію, першим, що спадає на думку більшості - це стратегія компанії та функціональні стратегії, накшталт маркетингу, продажів, фінансів.

Strategy for innovation

Проте, чи часто ми чуємо в компаніях про стратегію інновацій? Нажаль - ні. Хоча, якщо запитати менеджмент та власників компаниії, чи вважають вони інновації запорукою майбутньої конкурентоздатності бізнесу, то більшість відповість - "Так". Чому ж тоді відбувається так, що розуміння є, а стратегії та дій немає?


Коріння проблеми полягає в тому, що синонім інновації - це зміни. В процессі пошуку іновацій ми намагаємось знайти нові способи вирішення проблеми в умовах високої невизначенності. Також нові знайдені рішення можуть спричинити необхідність змін в існуючих бізнес-процессах, а люди психологічно схильні уникати змін та можливих персональних ризиків. Додавши до психологічного фактору розповсюдженні підходи оцінки персоналу за допомогою кількісних показників пов'язаних з ефективністю операційної діяльності, отримаємо не дуже сприятливе середовище для прояву креативності та розвитку нових ідей.


Саме тому, навіть коли трапляється окремий акт інновації в компанії він має великі ризики провалу через відсутність синхронізації з бізнес-стратегією компанії та внутрішній супротив змінам.


Розробка стратегії інновацій дозволяє синхронізувати підрозділи компанії, визначити методи пошуку, критерії відбору та оцінки ідей, спрогнозувати потреби у компетенціях, пріоритетність інвестування та виділення ресурсів на їх реалізацію. 


Стратегія інновацій як навігатор розвитку компанії.


Що таке стратегія інновації?

 

Стратегія інновацій - це прийнятий компанією план дій щодо пошуку, тестування, оцінки та інтеграції  нових способів вирішення проблем клієнтів у бізнес-процеси компанії для забеспечення конкурентної переваги у швидкозмінному середовищі. 

 

Наявність стратегії дозволяє зменшити тиск невизначенності, внутрішнього супротиву та заохотити народження ідей в компанії. Це відбувається за рахунок спільного розуміння та прозорості напрямів пошуку та критеріїв селекції ініциатив, узгодження сфер відповідальності команди, часових коридорів, прийняттю ризиків та права на помилку, розуміння потреб у ресурсах та можливості планувати і управляти процессом.


Також, стратегія інновацій дозволяє визначити як саме буде побудована робота. Чи буде компанія будувати R&D всередині, чи виносити в окремі інноваційні інкубатори за межі основного бізнесу? Чи буде створювати корпоративні акселераційні програми для зовнішних стартапів які будують рішення для індустрії? Чи цікаве партнерство з іншими гарвцями на ринку для розробки та тестування інновації та обміну IP?

Такий підхід до інновацій визначає як компанія буде задовільняти майбутні потреби своїх клієнтів краще, швидше та вигідніше ніж конкуренти.


Питання для Топ-менеджменту:

Яку позицію ваша компанія займає щодо інновацій, проактивну чи реактивну?
Чи використовується системний підхід до пошуку та оцінки можливостей нових ідей?
Чи має компанія середньо та довгостроковий план адаптації технологій?
Які матеріальні та людські ресурси потрібні для того щоб бути інноваційними у індустрії?
Чи відкрита компанія до партнерства із зовнішніми гравцями та стартапами?
Чи є середовище для розвитку ідей всередені компанії?

В CraftInnovations ми допомогаємо керівним командам побудувати та втілити у життя стратегії роботи з інноваціями.


 

84 перегляди0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page